Vacature Verzuim Casemanager

Verzuim Casemanager in Noordwijk Zh

Jij bent al werkzaam als begeleider van verzuim, als casemanager of als HR verantwoordelijke. Je weet als geen ander hoe je met werknemers, werkgevers en artsen om moet gaan. Je bent commercieel gedreven, klant vriendelijk en weet de belangen van onze klanten en de cliënten goed en zorgvuldig te behartigen. Je kunt de wet Poortwachter en de UWV richtlijnen dromen. Verder handel je adequaat en zelfstandig, ben je pragmatisch ingesteld, neem je initiatief en rond de acties af.

Wij zoeken voor deze functie een inzetbaarheidsadviseur met ruime ervaring in het managen van verzuim. Ben je al (Senior) Verzuim Casemanager bij een andere arbodienst, of begeleid je in een HR rol intern al meerdere jaren het verzuim? Dan is deze functie bij uitstek de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen.

Onze IZA's zijn geen gewone 'regie casemanagers' maar acteren als ware 'proces casemanagers'. Dit gaat verder dan louter een administratieve rol waarbij je de verplichtingen van Wet Poortwachter beheert; je bent samen met de bedrijfsarts inhoudelijk betrokken bij de opbouw van de dossiers, je benut re-integratie kansen, je werkt vroegtijdig aan herstel door inzet van onze interventiemogelijkheden. Je bezoekt de werkplek, je hebt veelvuldig contact met werknemer en werkgever.
Als Senior Inzetbaarheidsadviseur ben je naast de verzuimbegeleiding ook betrokken bij complexe re-integratievraagstukken, de begeleiding van (junior) inzetbaarheidsadviseurs en adviseer je samen met onze Arbeids- en Organisatiedeskundigen onze klanten over o.a. verzuimbeleid en verzuimreductie.

Wij bieden je een werkomgeving die jouw ontwikkeling centraal stelt met voldoende carrièreperspectief.


Fulltime salaris indicatie (inclusief bonusregeling): Van 3.650 euro tot maximaal 4.600 euro bruto per maand (afhankelijk van ervaring).

HBO werk en denkniveau, eventueel aangevuld met de opleiding casemanager of arbeidsdeskundige. Tevens beschik je over een enkele jaren ervaring in het managen van verzuim.

Je adviseert en staat altijd in contact met de werkgevers, jouw collega's en de bedrijfsartsen.

Je voert doelgericht consulten met medewerkers uit waarbij re-integratie en interventies centraal staan.

Je bent pragmatisch ingesteld en door de juiste vragen te stellen benut je alle re-integratiemogelijkheden om daarmee medewerkers voor het arbeidsproces te behouden. En natuurlijk bouw jij een poortwachter proof verzuimdossier op.

Jouw inzet wordt bij ons beloond met een goed en marktconform salaris.

Vanuit Arbo Concern krijg je alle ondersteuning om je werk goed uit te kunnen voeren. Denk bijvoorbeeld aan opleidingen, interne seminars en teamtraining.

We zijn een moderne arbodienst met de focus op een hechte relatie met onze klanten. Daadwerkelijk betrokken, met oog en oor voor de werknemer én werkgever. Onze professionals: casemanagers, bedrijfsartsen, arbeids-deskundigen en andere arbodeskundigen zijn in dienst van Arbo Concern om continuïteit voor klanten te garanderen.

We investeren continu in onze medewerkers, in onze organisatie en in onze klanten. Met interne trainingen, opleidingen, onze Arbo-certificering, ISO9001 normering, Blik op het Werk keurmerk, periodieke klanttevredenheids-onderzoeken en intercollegiaal overleg willen wij de kwaliteit van onze dienst waarborgen.


▪'If opportunity doesn't knock, build a door.'


Inzetbaarheidsadviseur (IZA) Jij bent al werkzaam als begeleider van verzuim, als casemanager of als HR verantwoordelijke. Je weet als geen ander hoe je met werknemers, werkgevers en artsen om moet gaan. Je bent commercieel gedreven, klant vriendelijk en weet de belangen van onze klanten en de cliënten goed en zorgvuldig te behartigen. Je kunt de wet Poortwachter en de UWV richtlijnen dromen. Verder handel je adequaat en zelfstandig, ben je pragmatisch ingesteld, neem je initiatief en rond de acties af. Focus, Finish, Fire en Fun zijn je kernwaarden. Jouw Profiel Wij zoeken voor deze functie een inzetbaarheidsadviseur met ervaring in het managen van verzuim. Ben je al Verzuim Casemanager bij een andere arbodienst, of begeleid je in een HR rol intern het verzuim? Dan is deze functie bij uitstek de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen. Onze IZA's zijn geen gewone 'regie casemanagers' maar acteren als ware 'proces casemanagers'. Dit gaat verder dan louter een administratieve rol waarbij je de verplichtingen van Wet Poortwachter beheert; je bent samen met de bedrijfsarts inhoudelijk betrokken bij de opbouw van de dossiers, je benut re-integratie kansen, je werkt vroegtijdig aan herstel door inzet van onze interventiemogelijkheden. Je bezoekt de werkplek, je hebt veelvuldig contact met werknemer en werkgever. Mooie Arbeidsvoorwaarden Wij bieden je een werkomgeving die jouw ontwikkeling centraal stelt met voldoende carrièreperspectief. Fulltime salaris indicatie (inclusief bonus regeling): Van 3.250 euro (medior) tot 4.600 euro (senior) bruto per maand (afhankelijk van ervaring).

Pragmatisch & daadkrachtig Arbeidsdeskundige (24-32 uur per week) Arbo Concern zoekt een enthousiaste en gedreven collega. Een positieve professional die toe is aan een nieuwe uitdaging en samen met ons de tanden wil zeten in een effectieve aanpak van verzuim en duurzame inzetbaarheid. Dan horen wij graag waarom jij een aanwinst bent voor Arbo Concern. Je maakt arbeidsdeskundige rapportages met passend advies aangaande de re-integratie en het sporenbeleid. Naast het uitvoeren van het arbeidsdeskundig onderzoek behoort ook het uitvoeren van dossierchecks, het geven van werkhervattingsadvies en het meedenken over verbeteringen van het arbeidsdeskundig werk tot jouw takenpakket. Je werkt hierbij nauw samen met je collega arbeidsdeskundigen, onze inzetbaarheidsadviseurs, re-integratiecoaches en bedrijfsartsen. Doordat er ruime afwisseling is in opdrachtgever, gesprekken, werkzaamheden en werkomgevingen is dit werk nooit saai en altijd uitdagend. Jouw profiel Je bent in staat om zelfstandig arbeidsdeskundig onderzoek uit te voeren, hebt een open houding en expertise binnen (duurzame) inzetbaarheid. Daarnaast vragen we van jou: Afgeronde opleiding Arbeidsdeskundige en als zodanig geregistreerd/gecertificeerd, Minimaal 2 tot 3 jaar ervaring in het uitvoeren van arbeidsdeskundige onderzoeken, Je bent klantgericht en communicatief vaardig (zowel schriftelijk als mondeling), Je bent commercieel gedreven, klantvriendelijk en weet de belangen van onze klanten en de cliënten goed en zorgvuldig te behartigen, Je durft medewerkers aan te spreken op gedrag en activiteiten, Je bent pragmatisch ingesteld, denkt in oplossingen, je kunt goed analyseren, neemt initiatief en je staat voor je advies, In bezit van Rijbewijs B. Prachtige arbeidsvoorwaarden Vanwege de flexibele aard van deze vacature bieden wij goede arbeidsvoorwaarden; een marktconform salaris en allerlei benodigdheden zoals bijvoorbeeld een laptop e.d. Wij bieden je een werkomgeving die jouw ontwikkeling centraal stelt met voldoende carrièreperspectief. Een goede (thuis) werkplek, een laptop en telefoon zijn vanzelfsprekend. Fulltime salaris indicatie: Van 3.750 euro tot 5.750 euro bruto per maand (afhankelijk van ervaring). Minimaal 1 jaar Arbeidsdeskundige (junior) ervaring Minimaal 3 jaar Arbeidsdeskundige ervaring Minimaal 5 jaar Arbeidsdeskundige (medior) ervaring Arbo Concern Arbo Concern is een innovatieve landelijke opererende gecertificeerde arbodienst, opgericht in 2001. De organisatie bestaat uit Bedrijfsartsen en Artsen Bedrijfsgeneeskunde (ANIOS, AIOS), Arbeidsdeskundigen, Inzetbaarheidsadviseurs, Re-integratiecoaches, Psychologen/coaches, Mediator en - naast de stafmedewerkers - natuurlijk ook de kerndeskundigen Arbeids- & Organisatiedeskundige, Hoger Veiligheidskundige en de Arbeid Hygiënist. Daarnaast is Arbo Concern een geregistreerd opleidingsinstituut voor bedrijfsartsen: de Dokter Beter Academy. Lees meer over Arbo Concern op www.arboconcern.nl en www.arboconcern.nl/vacatures.

Gedreven, daadkrachtig en adequaat Arboarts (minimaal 2 jaar ervaring) Als Arboarts geef je gestalte aan de re-integratie van verzuimende medewerkers. In dit proces werk je nauw samen met een vast team aan inzetbaarheidsadviseurs en stem je de mogelijkheden af met werkgevers en behandelaars. Complexe dossiers leg je ter supervisie voor aan je collega Bedrijfsarts. Je denkt in kansen teneinde de verzuimende medewerkers niet langer dan noodzakelijk buiten het arbeidsproces te houden en werkt als team samen om een 'poortwachterproof' dossier op te bouwen. Goede arbeidsvoorwaarden Wij zorgen ervoor dat je onder de beste omstandigheden kunt werken. Zo hanteren wij ruime spreekuren (45-60 minuten) en plannen gedurende de werkdag voorbereidingstijd en afrondingstijd in. Een laptop, smartphone en een leaseauto zijn vanzelfsprekend. Wij bieden jou: Een boven marktconform salaris met goede ontwikkeling- en doorgroei mogelijkheden. FT Salaris indicatie (afhankelijk van ervaring): Bedrijfsarts: 9.500 - 11.500 euro Senior/mentor Bedrijfsarts max. salaris 12.750 euro Bedrijfsarts in opleiding/zij instromer: 6.500 - 9.250 euro Arboartsen (ervaring in vakgebied): 5.500 - 9.000 euro Mobiliteits-/leasebudget: 750 euro per maand (FT basis). Vrije keuze in auto keuze (bij voorkeur groen/elektrisch). Mogelijkheden om je verder te ontwikkelen via de Arbo Concern - Dokter Beter Academy en andere aangesloten opleidingsinstituten. Supervisie door je collega artsen binnen Arbo Concern, Financiering van opleidingskosten door Arbo Concern, Alle benodigdheden om je werk goed te doen; moderne notebook, telefoon, medische hulpmiddelen/apparatuur, abonnementen e.d. Betrokkenheid en inspraak bij de ontwikkeling van onze organisatie; deelname aan artsenteam overleg, strategische overleggen met directie, Een fijne werksfeer in een loyaal team waar collegialiteit en samenwerken belangrijke factoren zijn. Mogelijkheid om deels hybride te werken; vanuit huis, onze locaties of bij de klant. Download hier de WHITEPAPER van deze vacature!

Gedreven, daadkrachtig en adequaat Gedreven Bedrijfsarts Als ervaren Bedrijfsarts geef je gestalte aan de re-integratie van verzuimende medewerkers. In dit proces werk je nauw samen met een vast team aan inzetbaarheidsadviseurs en stem je de mogelijkheden af met werkgevers en behandelaars. Je denkt in kansen teneinde de verzuimende medewerkers niet langer dan noodzakelijk buiten het arbeidsproces te houden en werkt als team samen om een 'poortwachterproof' dossier op te bouwen. Goede arbeidsvoorwaarden Wij zorgen ervoor dat je onder de beste omstandigheden kunt werken. Zo hanteren wij ruime spreekuren (45-60 minuten) en plannen gedurende de werkdag voorbereidingstijd en afrondingstijd in. De tijd voor je rol als mentor wordt ook duidelijk vastgesteld. Een laptop, smartphone en een leaseauto zijn vanzelfsprekend. Wij bieden jou: Een boven marktconform salaris met goede ontwikkeling- en doorgroei mogelijkheden. FT Salaris indicatie (afhankelijk van ervaring): Bedrijfsarts: 9.500 - 11.500 euro Senior/mentor Bedrijfsarts max. salaris 12.750 euro Bedrijfsarts in opleiding/zij instromer: 6.500 - 9.250 euro Arboartsen (ervaring in vakgebied): 5.500 - 9.000 euro Startende artsen (geen ervaring in vakgebied): Momenteel geen vacature beschikbaar Mobiliteits-/leasebudget: 750 euro per maand (FT basis). Mogelijkheden om je verder te ontwikkelen via de Arbo Concern - Dokter Beter Academy en andere aangesloten opleidingsinstituten. Supervisie door je collega artsen binnen Arbo Concern, Financiering van opleidingskosten door Arbo Concern, Alle benodigdheden om je werk goed te doen; moderne notebook, telefoon, medische hulpmiddelen/apparatuur, abonnementen e.d. Betrokkenheid en inspraak bij de ontwikkeling van onze organisatie; deelname aan artsenteam overleg, strategische overleggen met directie, Een fijne werksfeer in een loyaal team waar collegialiteit en samenwerken belangrijke factoren zijn. Mogelijkheid om deels hybride te werken; vanuit huis, onze locaties of bij de klant.

Gedreven, daadkrachtig en adequaat Gedreven Senior Bedrijfsarts Als ervaren senior bedrijfsarts geef je gestalte aan de re-integratie van verzuimende medewerkers. In dit proces werk je nauw samen met een vast team aan inzetbaarheidsadviseurs en stem je de mogelijkheden af met werkgevers en behandelaars. Je denkt in kansen teneinde de verzuimende medewerkers niet langer dan noodzakelijk buiten het arbeidsproces te houden en werkt als team samen om een 'poortwachterproof' dossier op te bouwen. Goede arbeidsvoorwaarden Wij zorgen ervoor dat je onder de beste omstandigheden kunt werken. Zo hanteren wij ruime spreekuren (45-60 minuten) en plannen gedurende de werkdag voorbereidingstijd en afrondingstijd in. De tijd voor je rol als mentor wordt ook duidelijk vastgesteld. Een laptop, smartphone en een leaseauto zijn vanzelfsprekend. Wij bieden jou: Een boven marktconform salaris met goede ontwikkeling- en doorgroei mogelijkheden. FT Salaris indicatie (afhankelijk van ervaring): Bedrijfsarts: 9.500 - 11.500 euro Senior/mentor Bedrijfsarts max. salaris 12.750 euro Bedrijfsarts in opleiding/zij instromer: 6.500 - 9.250 euro Arboartsen (ervaring in vakgebied): 5.500 - 9.000 euro Startende artsen (geen ervaring in vakgebied): Momenteel geen vacature beschikbaar Mobiliteits-/leasebudget: 750 euro per maand (FT basis). Mogelijkheden om je verder te ontwikkelen via de Arbo Concern - Dokter Beter Academy en andere aangesloten opleidingsinstituten. Supervisie door je collega artsen binnen Arbo Concern, Financiering van opleidingskosten door Arbo Concern, Alle benodigdheden om je werk goed te doen; moderne notebook, telefoon, medische hulpmiddelen/apparatuur, abonnementen e.d. Betrokkenheid en inspraak bij de ontwikkeling van onze organisatie; deelname aan artsenteam overleg, strategische overleggen met directie, Een fijne werksfeer in een loyaal team waar collegialiteit en samenwerken belangrijke factoren zijn. Mogelijkheid om deels hybride te werken; vanuit huis, onze locaties of bij de klant.

Functie:casemanager verzuim
Startdatum:17-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:24 – 32

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Arbo via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Voorhoutkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorhoutkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Voorhout
  2. Verzuim Casemanager Arbo 17-12-2023

Bekijk ook andere vacatures